Digitale projekter

Spørgsmål om content marketing

1 Hvad handler Content marketing om? Marketing som skaber værdi for din målgruppe med reelt indhold, og ikke bare overfladiske salgstaler om ”hvor godt dit produkt er” – men indhold som tiltrækker dine potentielle kunder og skaber opmærksomhed, tillid og relationer og i sidste ende et troværdigt salg. 
2 Hvor ofte skal virksomheden producere indhold?   Det er vigtigt at producere indhold løbende og regelmæssigt, men det skal give mening og ikke være ”overfladisk”
3 Til hvilke kanaler kan man producere indhold?   Til alle online steder med online tekster. Dette kunne eksempelvis være nyhedsbreve, podcast, e-bøger eller videoer.
4 Hvilke kanaler er owned media?   De kanaler du selv ”ejer”. Eksempelvis din hjemmeside, din blog, alle dine sociale medier osv.
5 Hvordan opnår man earned media?   Det kunne eksempelvis være henvisninger til ens hjemmeside, anmeldelser, artikler, likes osv.
6 Hvad er paid media?   Google annoncer, sponsorerede indhold på blogs, Facebook annoncer osv.
7 Bør man lave salg i sit content?   Det skal det måske ende ud i – men først er det vigtigt at skabe en relation til sin målgruppe/kunde og det er hvad man bør fokusere i content marketing.
8 Hvad er målet med Content marketing?   Som nævnt før: at skabe relation til sin målgruppe/kunde og danne en tillid herimellem.
9 Hvad kan content være?   Nyhedsbreve, artikler, magasiner, videoer osv.
10 Din kommunikation skal ikke handle om sælge, men derimod….   Skabe relationer og i sidste ende et salg.
11 Hvordan finder virksomheder ud af hvad indholdet skal være   Det kommer an på sit produkt og sin målgruppe – Hvem skal vi henvende os til? Hvad giver bedst mening i forhold til produkt og målgruppe?
12 Hvad er affiliate marketing?   Eksempel: Hvis en blogger reklamere for et smykke og en læser køber smykket efter at have læst indlægget eller opslaget, så vil bloggeren få kompensation for salget og modtage penge fra virksomheden, som sælger smykket. 
13 Hvad er native advertising?   Andre brugeres aktivitet på nettet.
14 Der er to forskellige tilgange til hvordan native advertising findes   Bruges som erstatning for dine traditionelle reklamekampanger. Betaler for trafik hos et medie
15 Hvornår har indhold økonomisk værdi?   Når forbrugeren ser det, deler det og interagere sig med det.
16 Hvad er en ambassadører for brandet?   En person som engagerer sig i brandet og produktet og som vil ”kæmpe” for at forsvare det.
17 Hvad kan modellen BADASS bruges til?   Forstå psykologien bag spredningen af indhold.
18 Hvilke trin skal du igennem når du producerer værdifuldt indhold Udvælge emne og omdrejningspunkt Lad idéerne få frit spil Få struktur på skriveprocessen
19 Hvor findes videoer oftest? (owned media)   Blogs, websites, Facebook, Youtube osv.
20 Hvad er en ”how to” video?   Hjælpe læseren/forbrugeren med at forstå produktet, hvordan det skal anvendes og bruges.
21 Hvad kan podcast bruges til   Positionere sit brand og sit produkt, styrke brandet, skabe et netværk/kunder
22 Hvad bruges salgstragten til?   Hvordan du omdanner ikke-kunder til dine nuværende kunder.
23 Hvilke indholdstyper kan bruges øverst i salgstragten   Videor, billeder, opslag/indlæg
24 Hvilke indholdstyper kan bruges i modning   Videoblogs, podcast, nyhedsbreve, annoncer osv.
25 Hvad er vigtigt i salg eller afvisningsfasen?   At sælgeren opfanger ”leads” og altid er en del af processen og hvad der foregår.
26 Hvad er et CRM system?   Et system/struktur i virksomheden, som altid skal hjælpe kunderne uanset hvem der er kundeansvarlig. 
27 Hvad er en indholdskalender og hvad bruges den til?   En kalender over hvad der skal annonceres med og hvor. Man kan vælge at distributionen af indholdet skal automatiseres i forhold til den enkelte bruger, eller man kan bruge indholdskalenderen og distribuere sit indhold efter en plan.
28 Hvordan kan man finde frem til hvilket indhold der mangler på ens site?   Det kan man se efter i Google analytics og se ens trafik og konverteringer, visninger osv. Derudover kan man gå til kunderne, læse anmeldelser og finde ud af hvad medierne og konkurrenterne siger om en.

Lavet i samarbejde med Caroline Buchardt