Digitale projekter

Kommunikationsplan

Kort oprids af baggrund

Gimle er et spillested placeret i Roskilde by. Det fungerer både som spillested for musikere, men også som ungdomskultur hus. Her kan man både opleve danske og udenlandske kunstnere, som Mads Langer og Marie Key. Der spilles årligt omkring 300 koncerter på stedet.

Overordnede Budskaber

Gimles overordnede budskaber er at tiltrække flere besøgende til deres arrangementer og koncerter.

Kommunikationsmål

At øge antallet af besøgende med 20%, dette går fra d.01/01-19 til d.30/06-19.

Målgruppe

Studerende i Roskilde i alderen 18-25

Denne målgruppe er glad for musik, og at more sig.

Budskaber

Budskabet for denne målgruppe vil være, at Gimle er et sted i Roskilde, hvor man kan tage hen med sine venner, når man vil holde en pause fra studiet. Derudover har man mulighed for at komme til koncerter, et andet sted end i København, Altså et sted som er centralt ift. Studiet, og som er pris venligt for studerende.

Medier/Kanaler

Vi vil dele vores reklamer/kampagner på trykte plakater, og via. De sociale medier.

Budget

150.000 kr.

Tidsplan

Kampagnerne skal løbe fra d.01/01-19 til d.30/06-19. Her skal der hænges de trygte plakater op, dette skal planlægges, hvor og hvornår, så der kommer mest mulig effekt ud af det.

Plakaterne vil blive hængt op d.21/01-19 og der vil derefter blive opfulgt på succesen med disse. Forinden skal de designs, trygges og leveres.

Facebook annoncen, instagram post, og LinkedIn reklame, skal trykkes kontinuerligt og ofte, dette vil blive monitoreret ofte, for at se effekt, og eventuelle ændringer i disse.

Succeskriterier

At formå at antallet af besøgende stiger med 15%