Digitale projekter

Sociale Medier Strategi

Sociale medier – strategi for blog

Mange tror at desto mere man sender ud på de sociale medier, jo flere er der som ser det, dette er ingen selvfølge. Man skal vide hvor man skal dele, hvad man skal dele og ikke mindst hvornår. Og først skal man starte med at definere sin målgruppe.

 

 

Målgruppe

Her er det ikke et decideret produkt der skal sælges, men en person, og man kan derfor ikke kigge på købsadfærd, men i stedet kigge på den generelle adfærd, for et firma der kunne have interesse for en. Kigger man generelt på markedsføringsbranchen, så er aldersfordelingen ikke svær at gennemskue, størstedelen indenfor denne branche er forholdsvis unge, og derfor skal man også fokusere på denne aldersgruppe, nemlig alderen 25-34, og så vil jeg fokusere på kvinder. Dog skal det ikke udelukkes at det kunne være en mand der kiggede på min profil, og jeg vil derfor også inddrage mandlige vinkler når jeg beskriver, hvem der kunne have interesse for min hjemmeside.

Min målgruppe er en trendy kvinde/mand i hovedstadsområdet, i en vis stilling indenfor marketing og branding, det kunne evt. være en indenfor HR, koordinator eller direktør.

Hvem er din persona?

Min persona er en person der er drevet af sit arbejde, og som også har sit arbejde med hjemme når de har fri. De har travlt men har stadig tid til både at tjekke sociale medier og mails.

Hvad tricker din persona?

Min personaer er en arbejdsmæssig drevet person, og forventer det samme af sine ansatte. Derfor er passionerede og dygtige personer noget der har en interesse for dem.

Hvem er vigtige, og hvem er influencers for din persona?

Min personaer læser meget sine valgte aviser, evt. børsen for virksomheds og økonomisk viden, og Politiken for hverdags viden. Derudover er bloggere i deres egen aldersgruppe, som de både ser gennem facebook og instagram også en stor del af deres hverdag.

Hvilke medier bruger din persona?

LinkedIn, Facebook og instagram. Som diagrammet ovenover viser bruger kvinder primært, LinkedIn, instagram og facebook, som deres primære sociale medier. Derudover bruger kvinder i alderen 25-34, i gennemsnit 3 sociale medier dagligt. Her er disse 3 medier også i toppen, så her vil det være essentielt at fokusere.

Hvilke enheder bruger min persona?

De bruger primært deres bærbar på arbejdet, men derudover har de altid deres smartphone med på farten

Hvilke problemstillinger kan jeg hjælpe dem med?

Jeg vil være en ny potentiel medarbejder i deres virksomhed, så jeg vil kunne hjælpe dem og deres virksomhed.

Hvilke typer content interesseret min persona?

Dette kan være opslag fra venner og familie på facebook, opslag på LinkedIn, eller reklamer gennem sociale medier.

 

Er mit indhold på min blog delevenligt?

Dog skal der her overvejes om en blog/portefølje er noget der kan deles på nettet i sin fulde form, og om hvordan man vil dele det og i hvilket omfang. Jeg vil derfor lave et opslag på LinkedIn og et opslag som kan deles på facebook, da det er her det vil være relevant at fange min persona, om det er gennem grupper eller venner og familie som deler det videre. I denne verden er det ofte forbindelser til andre der er vigtige i henhold til arbejdsmæssige forbindelser.

Plan for deling på facebook og LinkedIn à

Medier Antal delinger på SOME Tidsperiode Mål
Facebook 1-2 gange om ugen 1 måned 3-4 henvendelser
LinkedIn 2-3 gange om ugen 1 måned 10+ henvendelser

 

Et organisk opslag

Hej

Søger du og din virksomhed en engageret, stabil og nyuddannet Markedsføringsøkonom?

Så er jeg måske den rette kandidat til jobbet?

Jeg er udannet i international og digital-markedsføring, content udvikling, markedsførings strategier, photoshop, wordpress mm.

Hvis du kunne være interesseret i at se mine kompetencer og mit arbejde.

Klik ind på min hjemmeside linket er vedhæftet nedenunder, her kan du se hvad jeg har arbejdet med under min uddannelse, og hvad du har at forvente om mine evner: