Refleksioner

Refleksioner – Tina Morell og Charlotte Kehlt

Mine refleksioner er udarbejdet på baggrund af foredrag med Charlotte Kehlet Godt fra people & performance.

 

Under foredraget med Charlotte Kehlt satte der sig en masse tanker i gang hos mig. Hun kom ind på en masse spændende pointer ift. når man skal ud og søge job, og til forbedringer af ens cv og linkedIn profil. Her fortalte hun hvad der var relevant at skrive om sig selv og hvad med helt sikkert IKKE skulle skrive om sig selv. Dette var mest iht. Når man skulle søge praktik og studierelevante jobs i fremtiden.

Noter fra foredraget →

Hvad er et godt CV?

Skriv relevante informationer på dit CV og sæt dig ind i hvem du skriver til. Skriv også gerne afbrudt studier hvis relevant. Overvej hvad du skriver, og hvem der håndterer din data.

Sæt det op så du synes det er fedt, og overvej hvordan det bliver taget imod af læseren.

Giv dig selv en god overskrift, start ud med hvad du kan frem for at præsentere hvilken stilling du søger(som alle andre gør)

Forbered dig inden samtalen, have dit CV med og relevante spørgsmål

80% af folk får deres job gennem netværk

Det er godt at have et studierelevant job, men er også vigtigt med erfaring.

Der mangler folk der har it kompetencer, da dette er hvad der er det førende.

 

Udbytte og tanker om dagens oplæg ved Tina Morell (jura delen)

Under foredraget med Tina Morell, fik jeg en masse relevante og nye ting af vide ift. Lovmæssige krav iht. Markedsføringloven, brug af cookies. Alt dette er viden man godt har vidst har været der, men at det blev slået så hårdt ned på persondatapolitikken ift. Hvad virksomheder må lagre af viden om mig og dig, var meget spændende.

 

Noter fra foredraget →

Formål med reglerne iht. persondataloven

  • Gennemsigtighed og kontrol over egen data
  • At vi ved hvor længe vores data er gemt

Hvem gælder disse regler for?

  • Offentlige mynd.
  • Virksomheder
  • Foreninger

Hvad er personoplysninger?

  • Navn, alder, Cpr.nr, str. I tøj, ip adresser, historik, online identifikatoren
  • Det øverste af pyramiden skal man som virksomhed have samtykke til

Hvordan skal vores data behandles?

  • Lovligt og gennemsigtigt
  • Man skal oplyse om hvad ens oplysninger skal bruges til
  • Være korrekt og ajourførte
  • De skal slettes når det ikke længere er strengt nødvendigt at have dem
  • Behandles med højeste sikkerhed

Billeder→

Portrætbilleder, kræver praksis samtykke

Situationsbilleder er harmløse

Persondatapolitikken skal kastes i hovedet på folk, så man ved at det behandles

Cookie regler →

  • Der må ikke lagres cookies

Markedsføringsloven

  • Forbud mod skjult reklame ift. Bloggere og influenter
  • Det er reklame hvis der er indgået aftale om det på forhånd
  • Der skal stå “annonce” , “reklame”, hvis dette er tilfældet så læserne ved det